Вериківський Михайло Іванович
Вериківський Михайло Іванович (1896 – 1962). Видатний український композитор, диригент, музичний діяч, педагог.
Музичну освіту отримав у Кременській церковно-парафіяльній школі та Київській консерваторії. Почав писати духовну музику за часів Першої світової війни. Більшість його духовних творів була написана на початку 20-х років у період утвердження УАПЦ.
Як композитор М. Вериківський відомий, перш за все, як автор першого українського балету “Пан Каньовський” (“Бондарівна”), ораторії “Думка про дівку-бранку“, симфонічної сюїти “Веснянки”, опер “Наймичка”, “Сотник”, хорової поеми “Гайдамаки” за Т. Шевченком, реквіємів пам’яті М. Лисенка та М. Леонтовича.
Церковно-музична спадщина М. Вериківського донині майже невідома. Хоча, як стверджує дослідник української музики 20-х років ХХ століття М. Юрченко, його церковні твори настільки цікаві й своєрідні, що разом із творами П.Козицького репрезентують новий напрям у духовно-музичній творчості українських композиторів і водночас у церковному мистецтві, який можна охарактеризувати як духовно-музичний авангард, аналогічний до подібного напряму в церковному живопису бойчуківців [64].
Серед духовних композицій М. Вериківського “Великодній канон”, пісне співи “Хваліте ім’я Господнє”, “Прийдіть, поклонімось”, “Богородице, Діво” та ін. У цих творах автор демонструє переважно драматичний підхід до втілення біблійного тексту, надзвичайну глибину конфліктності образів та силу релігійного почуття.
Про М. Вериківського можна прочитати:
115 років від дня народження М.І. Вериківського (1896-1962), українського композитора, диригента, фольклориста, педагога, громадського діяча
- М. Юрченко Духовна музика українських композиторів 20-х років ХХ ст. – К.: Видавництво імені Олени Теліги, 2004. – 224с.
М.Вериківський. “Хваліть ім’я Господнє” Виконує Київський муніципальний камерний хор “Хрещатик”, диригент Л.Бухонська |